Քաղաքական

08.09.2021 19:50


ՀՀ իշխանությունները եռակողմ հայտարարությունից հետո թաքուն կերպով բացել են ՀՀ օդային տարածքն Ադրբեջանի համար

ՀՀ իշխանությունները եռակողմ հայտարարությունից հետո թաքուն կերպով բացել են ՀՀ օդային տարածքն Ադրբեջանի համար

Նիկոլ Փաշինյանը, կառավարության այսօրվա նիստին, անդրադառնալով Թուրքիայի կողմից եկող դրական ազդակներին, հայտարարեց, որ Հայաստան-Թուրքիա հարաբերությունները կարգավորելու, հայ-թուրքական երկաթուղին և ճանապարհները վերագործարկելու մասին խոսելու հնարավորություն տեսնում է:

«Եվ մենք պատրաստ ենք նման խոսակցության, որը վերը նկարագրված ֆոնին կարող է ավելի լայն համատեքստ ստանալ։ Մեծ հաշվով, խոսքը մեր տարածաշրջանն՝ արևելքն արևմուտքին, հյուսիսը հարավին կապող խաչմերուկ դարձնելու մասին է»,- նշել է նա:

Սրան զուգահեռ՝ ադրբեջանական լրատվամիջոցները, հղում տալով Вестник Кавказа լրատվական գործակալությանը, տեղեկություն հրապարակեցին, որի համաձայն՝ Հայաստանը բացել է իր օդային տարածքն ադրբեջանական ավիացիայի համար, և որ 30 տարվա մեջ առաջին անգամ Ադրբեջանից ուղևորատար օդանավը կատարել է ներքին թռիչք՝ Հայաստանի օդային տարածքով։

Flight Radar հարթակի տվյալների համաձայն, սեպտեմբերի 4-ին Turkish Airlines ավիաընկերությանը պատկանող Boeing 737-300 օդանավն իրականացրել է TK326 Գյանջա-Նախիջևան չվերթը:

Օդանավը օդ է բարձրացել Գյանջայից 9։57 (5.57 UTC)-ին և վայրէջք է կատարել Նախիջևանում 10:32 (6:32 UTC)-ին։ Թռիչքը տևել է 35 րոպե։ Օդանավն անցել է Սևանա լճի վրայով, Հայաստանի Գեղարքունիքի մարզի վրայով։

Հայաստանի այս քայլը որակվում է՝ որպես կառուցողական քայլ, և նշվում, որ ՀՀ իշխանությունները նման կառուցողական քայլեր, ինչպիսին օդային տարածքը բացելն է, կփորձեն իրականացնել, և հնարավորության դեպքում՝ գաղտնի կերպով՝ լուռ, առանց պաշտոնական հայտարարությունների, որպեսզի հնարավորինս քիչ խնդիրներ ունենան ընդդիմության հետ և Սփյուռքի հետ:

Նշենք, որ Ադրբեջանի համար օդային հատվածը վերը նշված կերպով Նիկոլ Փաշինյանի կարգադրությամբ ՀՀ իշխանությունները բացել են դեռևս 2020-ի դեկտեմբերի 27-ին՝ նոյեմբերյան եռակողմ հայտարարության հաստատումից մոտ մեկ ամիս անց: Вестник Кавказа լրատվական գործակալությունը հոդված էր հրապարակել, որտեղ նշվում էր, որ Հայաստանը բացել է իր օդային տարածքը Ադրբեջանի և Թուրքիայի քաղաքացիական ինքնաթիռների համար, և որ մինչ այդ այս երկրների քաղաքացիական ինքնաթիռները ստիպված թռիչք էին իրականացնում Վրաստանի օդային տարածքով, որի դեպքում ստիպված էին լինում բավականին մեծ տարածություն հաղթահարել:

Հոդվածում տեղեկացվում էր, որ 2020-ի դեկտեմբերի 27-ին Turkish Airlines ավիաընկերությունը ավիաթռիչք է կազմակերպել Բաքու-Ստամբուլ՝ ՀՀ օդային տարածքով:

Ավելին, 2021-ի օգոստոսի 31-ին ադրբեջանական լրատվամիջոցներից մեկը տեղեկություն էր հրապարակել՝ հղում տալով հայկական աղբյուրներին, որ 44-օրյա պատերազմից մոտ 20 օր առաջ՝ սեպտեմբերի 9-ից, Թուրքիան արգելել է ՀՀ-ում գրանցված ինքնաթիռների մուտքը իր օդային տարածք: Ընդ որում, մերժումները եղել են առանց որևէ հիմնավորման:

Ադրբեջանական լրատվամիջոցը հարցադրում է անում՝ ինչո՞ւ Հայաստանը հայելային եղանակով չի արգելել կամ սահմանափակել ՀՀ օդային տարածք Թուրքիայում գրանցված ինքնաթիռների մուտքը, այնուհետև լրատվամիջոցն առաջ է քաշում հետևյալ եզրահանգումը՝ Անկարան նախապես գիտեր Բաքվի ռազմական պլանների մասին:

Թե որքանով էր ակնհայտ թուրք-ադրբեջանական տանդեմի կողմից պատերազմի վերսկսումը հենց 2020-ի սեպտեմբերին, և որքանով էին տեղեկացված ՀՀ իշխանություններն այդ մասին, դեռ կանդրադառնանք, իսկ հիմա վերադառնալով ադրբեջանական արգելքներին՝ հիշեցնենք, որ հայկական կողմը այդպես էլ չկարողացավ պաշտոնապես քաղաքացիական ավիաթռիչքներ կազմակերպել Ստեփանակերտի օդանավակայանից՝ 2008-ին օդանավակայանի նոր մասնաշենքի կառուցումից հետո:

Ավելին, նույն ճակատագիրը սպառնում է Կապանի օդանավակայանին, որը թեև պատրաստ է շահագործման, սակայն արցախյան վերջին պատերազմի արդյունքում Սյունիքի հատվածում Ադրբեջանի առաջխաղացումների պատճառով Կապանի օդանավակայանը թեպետ ՀՀ տարածքում է, սակայն գտնվում է Ադրբեջանի թիրախավորման տակ, ավելին, ԽՍՀՄ քարտեզի կիրառման դեպքում Կապանի օդանավակայանի մի մասը հայտնվելու է իրենց մոտ:

Աղբյուրը`168.am

Այս խորագրի վերջին նյութերը