Լրահոս

25.06.2012 20:25


Վրաստանի դպրոցներում կրկին փոփոխվեց ավարտական քննությունների համակարգը

Վրաստանի դպրոցներում կրկին փոփոխվեց ավարտական քննությունների համակարգը

Վրաստանի նախագահ Միխեիլ Սահակաշվիլու վարչակարգի կողմից իրականացվող բարեփոխումները դպրոցական քննական համակարգում հարուցել են կրթության ոլորտի նախկին պաշտոնյաների դժգոհությունը:

Վրաստանի պետական քննական կենտրոնի նախկին նախագահ Մայա Միմինոշվիլին նշում է, որ նոր քննական համակարգը չափազանց պարզունակ է, ինչի հետեւանքով բուհերը բարձր մակարդակի ուսանողներ չեն ունենա:

Գործող նախագահի օրոք քննական համակարգը մեկ անգամ արդեն իսկ ենթարկվել է բարեփոխումների. 2003-ին գալով իշխանության`Սահակաշվիլին բանավոր դարձրեց դպրոցներում բուհական ընդունելության համար անցկացվող ավարտական քննությունները, ինչի հետեւանքով այս համակարգը խոցելի դարձավ կաշառակերության եւ անազնիվ գործարքների տեսանկյունից:  

Այնուհետեւ նորընտիր նախագահը հիմնավորապես սկսեց զբաղվել քննական համակարգով: 2004-ին նա փոխարինեց բանավոր քննությունները Միասնական պետական քննությամբ, որի հետեւանքով դիմորդների`բուհ ընդունվելու հավանականությունն ամբողջությամբ կախված էր լինում դպրոցում ուսման առաջադիմությունից:

Սակայն դպրոցական ավարտական քննությունների համակարգում անցյալ տարի կրկին փոփոխություններ կատարվեցին, եւ այժմ աշակերտները ստիպված կլինեն Միասնական պետական քննությունից բացի, նաեւ հավելյալ թեստեր հանձնել:

Հունիսի 7-ին հանդիպելով ուսուցիչների հետ`Սահակաշվիլին հայտարարեց, որ քննական համակարգում նոր փոփոխություններ են սպասվում, որոնց արդյունքում 2013-ին Միասնական պետական քննության համակարգը կփոխարինվի դպրոցական ավարտական քննություններով: «8+1» կոչվող այս նոր համակարգը ներառում է ութ ավարտական քննություններ եւ ընդհանուր գիտելիքները ստուգող մեկ գրավոր աշխատանք, որը նախատեսված է ոչ միայն բուհ ընդունվողների, այլ անխտիր բոլոր շրջանավարտների համար:

Սահակաշվիլին նշել է, որ Միասնական պետական քննությունը ժամանակին հաջող բարեփոխում էր իրենից ներկայացնում, սակայն ժամանակակից դպրոցական ավարտական վկայականներն այն անհարկի են համարում: Նրա խոսքերով`երկու տարբերակով թեստերի մշակման կապակցությամբ գործադրվող ճնշումը խտրականության դրսեւորում է ավելի թույլ առաջադիմություն ունեցող երեխաների նկատմամբ, ովքեր նվազ հնարավորություններ ունեն բուհ ընդունվելու համար:  

Մայիսի 28-ին, նախքան Սահակաշվիլին կհայտարարեր քննական համակարգում կատարվող նոր բարեփոխումների մասին, Միմինոշվիլուն հեռացրեցին Վրաստանի Պետական քննական կենտրոնի ղեկավարի պաշտոնից:

Մեկնաբանելով տեղի ունեցածը`կրթության նախարարության ներկայացուցիչները հայտարարեցին, որ Միմինոշվիլին զրկվել է պաշտոնից քննությունների համակարգում սպասվող բարեփոխումների վերաբերյալ «կարծիքների տարբերության պատճառով»: 

Ինքը`Միմինոշվիլին, սակայն, պնդում է, որ պաշտոնանկ է արվել, քանի որ իր որդին մասնակցել էր մայիսի 27-ին տեղի ունեցած բողոքի ցույցին. «Այս որոշումն անակնկալի բերեց ինձ: Կարծում եմ`այն քաղաքական դրդապատճառներ ունի»:

Բողոքելով Միմինոշվիլուն աշխատանքից ազատելու դեմ`Պետական քննական կենտրոնի աշխատակիցների շուրջ 70 տոկոսը հրաժարական է տվել:

Իշխանություններն իրենց հերթին պնդում են, որ անձնակազմում, ինչպես նաեւ քննական համակարգում տեղի ունեցող փոփոխություններն անհրաժեշտ են դպրոցական բոլոր շրջանավարտների համար հավասար պայմաններ ստեղծելու համար:

Թբիլիսիի դպրոցներից մեկի տնօրեն եւ քաղաքային խորհրդի անդամ Գիա Մուրգուլիան քննական համակարգում կատարվող բարեփոխումների կողմնակիցներից է:

«Նախկինում դպրոցների շրջանավարտները ստիպված էին նախ դպրոցական քննությունները հանձնել, այնուհետեւ`պետականները, եւ այդ ամբողջը պետք է հասցնեին կարժ ժամկետում: Ուստի, միասնական քննություններ անցկացնելը միշտ էլ օրակարգում է եղել», - ասում է նա:

Սակայն բարեփոխումների հակառակորդները, այդ թվում`Միմինոշվիլին, նախազգուշացնում են, որ քննական համակարգը կարող է չափազանց պարզունակ դառնալ, ինչը կհանգեցնի ավելի ցածր կրթական չափանիշների հաստատմանը եւ այդ քննությունները հանձնողների քանակի աճին:

Նախկինում քննական հանձնաժողովի անդամ եւ Վրաստանի խորհրդարանի կրթության հարցերով հանձնաժողովի խորհրդական Զուրաբ Վախանիան նշում է, որ բուհերը ուսանողների մեծ ներհոսք ապահովելու, հետեւաբար`գումար աշխատելու խնդիր ունեն, եւ ավելի հեշտ քննությունները թույլ կտան հասնել սրան:

Միրիամ Նինիձեն այս տարի ավարտում է դպրոցը, եւ ասում է, որ այս ավարտական քննություններն ավելի հեշտ էին, քան Միասնական պետական քննությունը, որը հանձնելու համար նա այժմ պարապում է, որպեսզի կարողանա բուհ ընդունվել:

«Կարելի է ասել, որ հեշտ էին, հատկապես հումանիտար առարկաները: Եթե դպրոցը հաջորդ տարի ավարտեի, ապա իմ հանձնած քննությունների արդյունքներով կկարողանայի բուհ ընդունվել: Միասնական պետական քննությունը շատ ավելի դժվար է լինելու, բայց կարծում եմ`եթե բախտս բերի, կհանձնեմ այն»:

Երբ անցյալ տարի հաստատվեց դպրոցների ավարտական քննական նոր համակարգը, քննությունները տապալողների թիվը կազմեց 17 տոկոս, բայց այս տարի այս ցուցանիշը կրճատվել է`հասնելով 5 տոկոսի:

Պետական քննական կենտրոնի նոր ղեկավար Խաթիա Դեկանոիձեն, սակայն, պնդում է, թե սա միայն ապացուցում է, որ այս տարվա շրջանավարտները գիտելիքների ավելի մեծ պաշար ունեն, քան նախորդները:

Նրա կարծիքով`Վրաստանի կրթական համակարգի բարեփոխումները հաջող են ընթանում:

«Այս ավարտական քննություններն անցկացվել են հատուկ տեխնոլոգիաների օգտագործմամբ: Այժմ համացանցի միացումն անխափան է գործում, դպրոցները վերանորոգվել են: Կրթական համակարգը համալրվել է նոր տեխնոլոգիաներով, որակյալ մասնագետներով եւ բազում այլ տարրերով: Բարեփոխումների նոր ալիքը կօգնի երեխաներին ավելի մեծ առաջադիմություն ունենալ ուսման մեջ, եւ սա կլինի միայն նրանց աշխատանքային կարիերայի սկիզբը», - ասում է նա:

Իլյա Ճավճավաձեի անվան Թբիլիսիի պետական համալսարանի պրոֆեսոր Սիմոն Ջանաշիան այն կարծիքին է, որ քննությունների արդյունքներին չափազանց մեծ նշանակություն տալը ստիպում է դպրոցներին ազատվել թույլ աշակերտներից:

«Խնդիրն այն է, որ քննություններն օգտագործվում են ոչ միայն աշակերտներին գնահատելու, այլ նաեւ դպրոցների տնօրեններին պատժելու համար: Եթե աշակերտները լավ չեն հանձնում քննությունները, ապա սա տնօրենի խնդիրն է: Սա նշանակում է, որ դպրոցները ցանկանում են ազատվել ցածր առաջադիմություն ունեցող աշակերտներից: Միայն անցյալ տարի այս ամենի պատճառով 15 հազար աշակերտներ ստիպված են եղել դադարեցնել ուսումը դպրոցում», - ասում է նա:

Նաթիա Կուպրաշվիլի

Հոդվածն արտատպվում է Պատերազմի և խաղաղության լուսաբանման ինստիտուտի «Կովկասյան լրատու» պարբերականից: (www.iwpr.net

Այս խորագրի վերջին նյութերը