Իրենք իրենցով նստել ու երևի «ղժժալով» չափորոշիչների տեքստը շարել են
Միզանտրոպն իրավունք չունի երեխայի ճակատագիր որոշելու։ Այսօր կրկին խոսել եմ մանկական հոգեբանների, բժիշկների, սոցիոլոգների հետ: Փորձել եմ հասկանալ` նրանցից որևէ մեկին կրթության ու ամեն ինչի նախարարությունը հարցրե՞լ է, երբ որոշում էր, որ 6 տարեկան երեխան ժամերով պիտի դիմակով նստի, դասամիջոցին դասարանում զմռսված մնա, զրկված լինի սոցիալական շփումներից:
Որքան հասկացա, որևէ մասնագետի հետ նախարարությունը այդ հարցը չի քննարկել: Եվ ի վերջո, ո՞վ են մասնագետները, որ նրանց հետ հեղափոխությամբ հաղթածները բան քննարկեն: Իրենք իրենցով նստել, «դոք» ֆայլը բացել ու երևի «ղժժալով» չափորոշիչների տեքստը շարել են, տվել են իրենցից մեկի ձեռքը, ասել են` կարտասանես:
Հարցնում ես մանկական հոգեբաններին, բժիշկներին, ասում ես`բա ինչո՞ւ եք լռում, պատասխանը զարհուրելի է` «վախենում ենք գործից հանեն, կամ` սոցցանցերում ֆեյքաքֆուրախեղդ անեն»:
Ում դուխն էլ մի քիչ հերիքում է, վախվորած մի երկու բան է ասում ու պախկվում։ Էն, ինչ որ արվում է հայ գրականության, հայ եկեղեցու ու ընդհանրապես` հայկականության դեմ, զարհուրելի է: Բայց անգամ ամենահուսահատ անզորության պահին մտածում ես, որ կգա ժամանակը ու էս հակահայկականության անիվը կրկին հետ կպտտեցնես. էս ամենը ընդամենը ժամանակի հարց է:
Բայց փորձադաշտ դարձնել երեխաների՞ն, դա արդեն չի լինելու, էդ մեկը թույլ չենք տալու, ինչքան էլ առաջնագիծ հանեք ՊՈԱԿ-ի և մյուս ֆեյք դրուժիննիկների դասակներն ու դրան կցեք Գլենդել-նա-դանուի քիսոյատիպ կեղտաջրերին: Միզանտրոպը, մարդատյացը, իրավունք չունի երեխաների ճակատագիր որոշելու ու երեխաների վրա իրենց չստացված պերֆորմանսների նման փորձարարական տրյուկներ անելու: Փորձելու եմ առաջիկա օրերին հարցը քննարկել ու լուծում գտնել խորհրդարանի կրթության գլխադասային հանձնաժողովում, խորհուրդ տալով հրավիրել նաև մանկական հոգեբանների և բժիշկների: Կստացվի` լավ, չի՞ ստացվի, մեկ է` ձեզ ձեր անառողջ էքսպերիմենտների համար երեխա տվող չկա: Ինձ էս օրերին հարցնում եմ, լավ, ի՞նչ կարող էին անել:
Կարող էին օգոստոսի 15-ից բացօդյա դասեր կազմակեպել, դպրոցների մեծ մասը բաց տարածքներ ունի, նավեսներով և սոցիալական հեռավորությունը պահպանելով ու մինչև հոկտեմբերի կեսերը էդ ռեժիմով դաս անել։ Հետո, կախված համաճարակի ընթացքից, այլ լուծումներ գտնել:
Բացառությամբ այն «կոնսլագերային» լուծումի, որը հիմա առաջարկվում է: Ի դեպ, սկսել եմ կարդալ Օսվենցիմի կոմենդանտ Խյոսսի հակամարդկային էքսպերիմենտների մասին։ Տարօրինակ հոգեբանական ընդհանրություններ կան մեր օրերի հետ։
Իրենք իրենցով նստել ու երևի «ղժժալով» չափորոշիչների տեքստը շարել են
Միզանտրոպն իրավունք չունի երեխայի ճակատագիր որոշելու։ Այսօր կրկին խոսել եմ մանկական հոգեբանների, բժիշկների, սոցիոլոգների հետ: Փորձել եմ հասկանալ` նրանցից որևէ մեկին կրթության ու ամեն ինչի նախարարությունը հարցրե՞լ է, երբ որոշում էր, որ 6 տարեկան երեխան ժամերով պիտի դիմակով նստի, դասամիջոցին դասարանում զմռսված մնա, զրկված լինի սոցիալական շփումներից:
Որքան հասկացա, որևէ մասնագետի հետ նախարարությունը այդ հարցը չի քննարկել: Եվ ի վերջո, ո՞վ են մասնագետները, որ նրանց հետ հեղափոխությամբ հաղթածները բան քննարկեն: Իրենք իրենցով նստել, «դոք» ֆայլը բացել ու երևի «ղժժալով» չափորոշիչների տեքստը շարել են, տվել են իրենցից մեկի ձեռքը, ասել են` կարտասանես:
Հարցնում ես մանկական հոգեբաններին, բժիշկներին, ասում ես`բա ինչո՞ւ եք լռում, պատասխանը զարհուրելի է` «վախենում ենք գործից հանեն, կամ` սոցցանցերում ֆեյքաքֆուրախեղդ անեն»:
Ում դուխն էլ մի քիչ հերիքում է, վախվորած մի երկու բան է ասում ու պախկվում։ Էն, ինչ որ արվում է հայ գրականության, հայ եկեղեցու ու ընդհանրապես` հայկականության դեմ, զարհուրելի է: Բայց անգամ ամենահուսահատ անզորության պահին մտածում ես, որ կգա ժամանակը ու էս հակահայկականության անիվը կրկին հետ կպտտեցնես. էս ամենը ընդամենը ժամանակի հարց է:
Բայց փորձադաշտ դարձնել երեխաների՞ն, դա արդեն չի լինելու, էդ մեկը թույլ չենք տալու, ինչքան էլ առաջնագիծ հանեք ՊՈԱԿ-ի և մյուս ֆեյք դրուժիննիկների դասակներն ու դրան կցեք Գլենդել-նա-դանուի քիսոյատիպ կեղտաջրերին: Միզանտրոպը, մարդատյացը, իրավունք չունի երեխաների ճակատագիր որոշելու ու երեխաների վրա իրենց չստացված պերֆորմանսների նման փորձարարական տրյուկներ անելու: Փորձելու եմ առաջիկա օրերին հարցը քննարկել ու լուծում գտնել խորհրդարանի կրթության գլխադասային հանձնաժողովում, խորհուրդ տալով հրավիրել նաև մանկական հոգեբանների և բժիշկների: Կստացվի` լավ, չի՞ ստացվի, մեկ է` ձեզ ձեր անառողջ էքսպերիմենտների համար երեխա տվող չկա: Ինձ էս օրերին հարցնում եմ, լավ, ի՞նչ կարող էին անել:
Կարող էին օգոստոսի 15-ից բացօդյա դասեր կազմակեպել, դպրոցների մեծ մասը բաց տարածքներ ունի, նավեսներով և սոցիալական հեռավորությունը պահպանելով ու մինչև հոկտեմբերի կեսերը էդ ռեժիմով դաս անել։ Հետո, կախված համաճարակի ընթացքից, այլ լուծումներ գտնել:
Բացառությամբ այն «կոնսլագերային» լուծումի, որը հիմա առաջարկվում է: Ի դեպ, սկսել եմ կարդալ Օսվենցիմի կոմենդանտ Խյոսսի հակամարդկային էքսպերիմենտների մասին։ Տարօրինակ հոգեբանական ընդհանրություններ կան մեր օրերի հետ։
Նաիրա Զոհրաբյանի ֆեյսբուքյան էջից