Ո՞վ է պատասխանատու օդանավային ուղևորների կյանքի անվտանգության համար
Հոկտեմբերի 23 -ին CZECH AIRLINES CSA - OK 931 երթուղով, ժամը 05:15 րոպեին, Երևանից - Փրահա- Սթոքհոլմ էի թռչում: Թույլատրվող կշիռով ճամպրուկս հանձնելուց հետո, նշված օդանավային ընկերության հերթապահ պարոն Արսեն Սարգսյանը դիմեց ինձ՝ ասելով.
- Դուք ձեռքի երկու պայուսակներով օդանավ չեք բարձրանալու (մեկը իմ աշխատանքային համակարգիչն էր, իսկ մյուսի պարունակությունը հիգիենայի անհրաժեշտ իրեր էին, դեղորայք ու փաստաթղթեր) : Իմ այն բացատրություններից հետո , որ համակարգիչը հատուկ ստուգման ու զննման է ենթարկվում և հանձնելու ենթակա չէ, իսկ երկրորդ փոքր պայուսակը անհրաժեշտ միջոցներ են, նա կրկնեց իր ասածը. - Դուք օդանավ չեք բարձրանա, այդ օրենք է: Երբ պահանջեցի օրենքը հաստատող փաստաթուղթ, զայրացած ասաց.
- Դուք այդ պետք է իմանայիք: Պրն. Սարգսյանը հանդիպելով իմ համառությանը, գնաց ու վերադարձավ անգլերեն լեզվով մի գրությամբ, որը հարցի հետ բոլորովին կապ չուներ: Ես պահանջեցի հայերեն լեզվով այս հարցին վերաբերվող գրություն, քանզի Հայաստանի պետական լեզուն հայերեն է: Նա ափերից դուրս եկավ, պատասխանելով.
- Մենք պարտավոր չենք ձեզ համար թարգմանելու, հայերենը միջազգային լեզու չէ:
Մեր վեճը ավարտվեց այն բանով, որ Զվարթնոց օդանավակայանի առաջին բուժօգնության երկու բուժաշխատողներ չափումներից հետո հաստատեցին, որ իմ արյան ճնշումը հասել է 200-ի անթույլատրելի սահմանին: Այդ պահին անհետացավ պրն. Արսեն Սարգսյանը: Համապատասխան բուժօգնություն ստանալուց հետո, իմ երկու պայուսակներով ուղեկցեցին ինձ օդանավ:
Օդանավում տեղս գրավելուց ու մի բաժակ ջուր խմելուց հետո, դեռ շնչառությունս չէր կարգավորվել, սկսվեց չեխերեն, ապա անգլերեն ու ռուսերեն լեզուներով անվտանգության ու թռիչքային ապահովության կանոններն ու միջոցառումները: Սպասարկող անձնակազմը ձեռքերի ու մարմնի շարժումներով մեկնաբանում են անհասկանալի լեզվով կատարվող հույժ կարևոր ապահովության կանոնները: Օդանավը թռչում է Հայաստանից, ուղևորների ճնշող մեծամասնությունը հայեր են, որոնց մեծ մասը օտար լեզուների, հատկապես չեխերենի չեն տիրապետում, ուստի հարց է առաջանում. ու՞մ համար են կատարվում այդ ձևական բնույթ կրող անիմաստ ցուցադրումները: Ուղևորներից շատ քչերն են հասկանում, թե որտեղ են գտնվում թթվածին մատակարարող դնչկալները և փրկության ժիլեթները:
Չեխական օդանավային ընկերությունը, CZECH AIRLINE և աշխատակիցները անվտանգության կանոնները չմեկնաբանելով ուղևորներին հասկանալի լեզվով, կոպտորեն խախտում են միջազգային օդանավային երթևեկության օրենքները և դրանովիսկ վտանգի են ենթարկում ուղևորների կյանքը:
Ուստի, դիմում եմ Հայաստանի Հանրապետության համապատասխան իշխանություններին և պահանջում եմ.
Հարգելով Հայաստանի Հանրապետության հիմնական օրենքը, որտեղ հաստատված է հայերեն լեզուն որպես պետական լեզու, կարգադրեն, որպեսզի Հայաստանից ու դեպի Հայաստան կատարվող բոլոր թռիչքների ընթացքում ներկա լինի հայերեն լեզվին կատարյալ տիրապետող սպասարկող անձնակազմի անդամ:
Անվտանգության կանոնները անպայման բացատրվեն հայերեն լեզվով: Աշխատակիցը պետք է արհեստավարժ լինի և հայերեն լեզվով պատասխանի ուղևորների հարցերին: Օդանավի մեջ գտնվող տեղեկատու բրոշյուրները պետք է լինեն հայերեն լեզվով:
Օտարերկրյա օդանավային ընկերությունների արհամարհանքը հայոց լեզվի ու ուղևորների անվտանգության նկատմամբ այն աստիճանի է հասել, որ հայրեն լեզուն չօգտագործելու համար անգամ ներողամտություն էլ չեն հայցում, մի բան, որը պահանջում է տարրական էթիկան:
Որպես բողոք, այսուհետև ես և իմ ընտանիքի անդամները չեխական օդային ընկերություններով չենք երթևեկելու, և խորհուրդ եմ տալիս իմ ընկերներին, բարեկամներին ու հայաստանցի իմ հայրենակիցներին իրենց կյանքը վտանգի չենթարկեն և չօգտվեն նշված օդանավային ընկերությունից այնքան ժամանակ, քանի դեռ չեխական և ընդհանրապես օտար օդանավային ընկերությունները չեն ապահովի ուղևորների կյանքի անվտանգությունը:
Ո՞վ է պատասխանատու օդանավային ուղևորների կյանքի անվտանգության համար
Հոկտեմբերի 23 -ին CZECH AIRLINES CSA - OK 931 երթուղով, ժամը 05:15 րոպեին, Երևանից - Փրահա- Սթոքհոլմ էի թռչում: Թույլատրվող կշիռով ճամպրուկս հանձնելուց հետո, նշված օդանավային ընկերության հերթապահ պարոն Արսեն Սարգսյանը դիմեց ինձ՝ ասելով.
- Դուք ձեռքի երկու պայուսակներով օդանավ չեք բարձրանալու (մեկը իմ աշխատանքային համակարգիչն էր, իսկ մյուսի պարունակությունը հիգիենայի անհրաժեշտ իրեր էին, դեղորայք ու փաստաթղթեր) : Իմ այն բացատրություններից հետո , որ համակարգիչը հատուկ ստուգման ու զննման է ենթարկվում և հանձնելու ենթակա չէ, իսկ երկրորդ փոքր պայուսակը անհրաժեշտ միջոցներ են, նա կրկնեց իր ասածը. - Դուք օդանավ չեք բարձրանա, այդ օրենք է: Երբ պահանջեցի օրենքը հաստատող փաստաթուղթ, զայրացած ասաց.
- Դուք այդ պետք է իմանայիք: Պրն. Սարգսյանը հանդիպելով իմ համառությանը, գնաց ու վերադարձավ անգլերեն լեզվով մի գրությամբ, որը հարցի հետ բոլորովին կապ չուներ: Ես պահանջեցի հայերեն լեզվով այս հարցին վերաբերվող գրություն, քանզի Հայաստանի պետական լեզուն հայերեն է: Նա ափերից դուրս եկավ, պատասխանելով.
- Մենք պարտավոր չենք ձեզ համար թարգմանելու, հայերենը միջազգային լեզու չէ:
Մեր վեճը ավարտվեց այն բանով, որ Զվարթնոց օդանավակայանի առաջին բուժօգնության երկու բուժաշխատողներ չափումներից հետո հաստատեցին, որ իմ արյան ճնշումը հասել է 200-ի անթույլատրելի սահմանին: Այդ պահին անհետացավ պրն. Արսեն Սարգսյանը: Համապատասխան բուժօգնություն ստանալուց հետո, իմ երկու պայուսակներով ուղեկցեցին ինձ օդանավ:
Օդանավում տեղս գրավելուց ու մի բաժակ ջուր խմելուց հետո, դեռ շնչառությունս չէր կարգավորվել, սկսվեց չեխերեն, ապա անգլերեն ու ռուսերեն լեզուներով անվտանգության ու թռիչքային ապահովության կանոններն ու միջոցառումները: Սպասարկող անձնակազմը ձեռքերի ու մարմնի շարժումներով մեկնաբանում են անհասկանալի լեզվով կատարվող հույժ կարևոր ապահովության կանոնները: Օդանավը թռչում է Հայաստանից, ուղևորների ճնշող մեծամասնությունը հայեր են, որոնց մեծ մասը օտար լեզուների, հատկապես չեխերենի չեն տիրապետում, ուստի հարց է առաջանում. ու՞մ համար են կատարվում այդ ձևական բնույթ կրող անիմաստ ցուցադրումները: Ուղևորներից շատ քչերն են հասկանում, թե որտեղ են գտնվում թթվածին մատակարարող դնչկալները և փրկության ժիլեթները:
Չեխական օդանավային ընկերությունը, CZECH AIRLINE և աշխատակիցները անվտանգության կանոնները չմեկնաբանելով ուղևորներին հասկանալի լեզվով, կոպտորեն խախտում են միջազգային օդանավային երթևեկության օրենքները և դրանովիսկ վտանգի են ենթարկում ուղևորների կյանքը:
Ուստի, դիմում եմ Հայաստանի Հանրապետության համապատասխան իշխանություններին և պահանջում եմ.
Որպես բողոք, այսուհետև ես և իմ ընտանիքի անդամները չեխական օդային ընկերություններով չենք երթևեկելու, և խորհուրդ եմ տալիս իմ ընկերներին, բարեկամներին ու հայաստանցի իմ հայրենակիցներին իրենց կյանքը վտանգի չենթարկեն և չօգտվեն նշված օդանավային ընկերությունից այնքան ժամանակ, քանի դեռ չեխական և ընդհանրապես օտար օդանավային ընկերությունները չեն ապահովի ուղևորների կյանքի անվտանգությունը:
Եվրամիության հայազգի քաղաքացի
Արամայիս Միրզախանյան
[email protected]